Jak mierzyć grubość miernikiem lakieru? Czego unikać a czym się nie przejmować?

Cześć,
Dziś chciałem powiedzieć Wam kilka słów na temat korzystania z miernika lakieru.
Często spotykamy się z sytuacją w której klienci posiadają miernik lakieru przy oględzinach auta, bądź dysponują pożyczonym, ale niestety nie potrafią go prawidłowo wykorzystać.
Zacznijmy najpierw od wyjaśnienia czym jest miernik:
„Miernik lakieru służy do pomiaru grubości warstwy lakieru na podłożu stalowym, stalowym ocynkowanym również aluminiowym. Idealnie nadaje się do sprawdzania samochodów czy nie były szpachlowane lub dwukrotnie malowane.” – źródło BlueTechnology.pl

Jak mierzyć grubość lakieru?
Najważniejsze to prawidłowo przykładać głowicę miernika do mierzonej powierzchni. Miernik jest bardzo czuły na „odchyły” od mierzonej powierzchni.
Nie należy mierzyć elementów zbyt obłych jeśli głowica nie jest do tego przystosowana.  Dla prawidłowego pomiaru należy zlokalizować najbardziej płaską powierzchnię

elementu a następnie przyłożyć głowicę dokonując pomiaru.

Jaką grubość powinien mieć lakier?
Zanim określimy prawidłową grubość fabryczną lakieru musimy wiedzieć, że samochody mimo, iż lakierowane są maszynowo w niektórych miejscach zawsze będą miały grubszą powłokę. Na uwagę zasługuje również fakt, że różne lakiery będą się różnic grubością od siebie. Jest to zależne czy lakier jest jedno czy dwu składnikowy oraz czy np. dodatkowo jest na nim perła. Ponadto różne marki lakierują samochody w indywidualny sposób i tak np. z reguły auta japońskie mają dość cienką oryginalną powłokę lakierniczą (od 60 do 100 um) a Niemieckie z reguły nieco grubszą (ok. 90-140 um). Istotne, aby zdawać sobie z tego sprawę, gdyż często element potencjalnie określony jako powtórnie lakierowany, może być w przysłowiowym „oryginale”

Czego się obawiać i na co zwrócić szczególną uwagę?
Jeśli kupujesz i sprawdzasz miernikiem auto używane nie należy dyskwalifikować danego pojazdu, tylko dla tego, że ma prze lakierowany jeden, dwa a nawet trzy elementy. Auta używane mają to do siebie, że nie są nowe 😉 ktoś już nim jeździł, auto stało na parkingu i zostało prze rysowane, a może miało małą przygodę drogową. Ważne natomiast, aby wszystkie elementy konstrukcyjne (słupki, elementy przy kielichach przednich/tylnych, podłużnice, dach, wnęki drzwi, podłoga bagażnika) były w stanie nienaruszonym. To te elementy wpływają na Twoje bezpieczeństwo i nie powinny być naruszane. Ważne ponadto aby pamiętać,  że obecne auta mają lakiery, których często nie da się lakierować po jednym elemencie. Tzn. jeśli przerysowane są przednie drzwi może nie dać się polakierować tylko samych drzwi tak, aby nie było widać różnicy w odcieniach względem sąsiednich elementów. W takim przypadku lakieruje się drzwi oraz oba elementy sąsiednie są „cieniowane” czy inaczej mówiąc „wpylane” tak, aby zgubić drobne różnice w barwie lakieru. Wynika to często z faktu perłowych lakierów, lub specyficznych metalików.

Czy szpachla to tragedia?
„szpachla kit, będzie git” to powiedzenie, które zapewne mieliście okazję już usłyszeć. Nikt nie chce widzieć na swoim aucie szpachli, jest to element drwin oraz polowań wszystkich znawców motoryzacji – czy słusznie?
Szpachla to nic innego jak uzupełnienie odkształconego elementu na powierzchni lakierniczej. Jeśli w trakcie pomiaru miernik wskaże wartości powyżej 300um możesz być pewien, że masz do czynienia ze szpachlówką. Co to oznacza? W niektórych przypadkach szpachla to nic złego. Jeśli np. element został mocno przerysowany, ale nadaje się do naprawy, szpachla nie powinna stanowić problemu. Należy zwrócić jedynie uwagę, aby naprawa została wykonana należycie i porządnie. Nie powinna być widoczna „gołym okiem”. Większy problem pojawia się jeśli element na aucie jest grubo szpachlowany do tego stopnia, że miernik nie jest wstanie pokazać nam żadnej wartości. Wówczas taki element należałoby wymienić, gdyż szpachla która jest nałożona „grubo” może z czasem pękać.
Absolutnie niedopuszczalne jest, aby szpachla znajdowała się na elementach konstrukcyjnych lub wnękach drzwi, słupkach. W takiej sytuacji bierz nogi „za pas” i uciekaj od takiego egzemplarza 🙂

Aby lepiej zobrazować Ci jak gruby jest lakier 1000 um to zaledwie 1 mm grubości 🙂

Renault Megane 1.6 Auta Na Zamówienie

Renault Megane III z silnikiem benzynowym 1.6 to kolejny auto na zamówienie jakie zaimportowaliśmy z Niemiec dla Pana Macieja.
W pełni bezwypadkowe oraz z udokumentowanym przebiegiem 90 tys km!

Samochód wyposażony m.in w nawigację oraz podgrzewane fotele! 🙂

Dziękujemy za zaufanie i życzymy samych udanych kilometrów.

Mazda RX8 1.3 Sprzedany

Mazda RX8 z silnikiem wankla to nietuzinkowy samochód, który wymaga odpowiedniego serwisu i podstawowej znajomości specyfiki tych modeli.
Nasz egzemplarz przeszedł kompletny remont silnika w wyspecjalizowanym serwisie silników rotowych.

Auto pochodziło z Polskiego Salonu i mimo swoich 12 lat (2007 r produkcji) jego udokumentowany przebieg wynosił zaledwie 106 tys km.
Pan Adrian, który kupił naszą Mazdę, poszukiwał takiego samochodu od roku czasu. Po odbiór Mazdy przejechał całą Polskę! (Szczecin – Kraków)

Dziękujemy za zaufanie i życzymy samych udanych kilometrów!! 🙂

Renault Kadjar 1.5 dci AUTA NA ZAMÓWIENIE

Renault Kadjar z 2016 r z przebiegiem zaledwie 57 000 tys km to jedna z naszych ostatnich realizacji auta na zamówienie.
Bardzo bogate wyposażenie m.in:
-Line assist
-Tapicerka pół skórzana
-Automatyczna skrzynia biegów
-Kamera cofania
-Park assist
-Nawigacja
-Tempomat
i inne 

Samochód zamówiony przez Pana Krzysztofa z Wrocławia. Dziękujemy za zaufanie i życzymy samych udanych kilomterów 🙂

Mazda 5 2.0 Benzyna Sprzedany

Mazda 5 z oferty „stockowej” odjeżdża z Panem Adamem w kierunku Rudy Śląskiej. Dziękujemy za sprawną transakcję i życzymy samych udanych kilometrów! 🙂

Citroen C4 Grand Picasso II AUTA NA ZAMÓWIENIE

Przedstawiamy jedną z ostatnich realizacji zaimportowanego auta na zamówienie.

Samochód to Citreon C4 Grand Picasso II w topowym wyposażeniu Exclusive. Auto zostało zaimportowane na zlecenie Pana Dawida.
Rok produkcji 2016 i znikomy przebieg 60 tys km. to przepis na pewne użytkowanie Citroena w kolejnych latach.

Lista wyposażenia jest tak długa, że nie sposób ją spamiętac, zatem wyszczególniamy najważniejsze elementy jakie znalazły się na pokładzie
tego rodzinnnego Vana:

-Tapicerak: skóra + materiał

-Podgrzewane fotele

-Masaże

-Nawigacja GPS

-Dwa komplety felg (w tym alufegi 17″ )

-Dach Panoramiczny

-Elektryczna regulacja foteli

-Bixenon skrętni

-Lampy Dzienne LED

-Nagłośnienie PREMIUM JBL

-7 miejsc

-Tempomat

-Kamera cofania

-Kamery 360

-Czujniki parkowania przód/tył

-Bluetooth

-Asystent Pasa ruchu

-Tempomat

i inne…:)

Wszystkie zainteresowane osoby zainteresowanie importem samochodu na zamówienie zapraszamy do wysyłania zapytań przez nasz formularz, lub kontakt telefoniczny.

Citroen C5 Exclusive AUTA NA ZAMÓWIENIE

Pan Artur zgłosił się do nas, aby znaleźć wymarzone auto na zamówienie jakim był Citroen C5 w wersji Exclusive z silinkiem 2.0 HDI 163 km.
Sporo czasu upłynęło zanim udało nam się znaleźć odpowiedni egzemplarz – bezwypadkowy w z pełnym wyposażeniem i z książką serwisową.

Ponad miesięczne poszukiwania zaowocowały w końcu zakupem odpowiedniego egzemplarza pochodzącego z sieci dilerskiej Citroena.

Na wyposażeniu C5-tki znaleźć można takie udogodnienia jak:
-Nawigacja

-Zawieszenie HydroActive

-Xenonowe światła srkętne

-Tapicerka skórzana

-Elektryczna regulacja foteli

-Zestaw głośnomówiący Bluetooth

-Zestaw multimedialny z wbudowanym dyskiem HDD

-Czujniki parkowania przód/tył

Wszystkie osoby poszukujące podobnego modelu, bezwypadkowego ze zweryfikowaną historią zapraszamy do kontaktu 🙂

MERCEDES-BENZ A180 AUTA NA ZAMÓWIENIE

Pan Adam zgłosił się do nas celem znalezienia wymarzonej A Klasy. Zlecenie nie było łatwe:
Mercedes A180, rok produkcji nie starszy niż 2010, wersja Avantgarde i do tego skrzynia automatyczna.

Sporo szczęścia towarzyszyło nam przy realizacji tego zlecenia. Pojazd znaleźliśmy dosłownie kilka dni po
po podpisaniu umowy z Panem Adamem.

Samochód z pełną historią serwisową oraz w 100% bezwypadkowy odjechał z naszej siedziby w Krakowie w stronę Zielonej Góry 🙂

Peugeot 508 2.0 HDI Allure Auta Na Zamówienie

Peugeot 508 Allure został zamówiony przez naszego klienta w bardzo ścisłej i sprecyzowanej konfiguracji:
Wysokie wyposażenie, Niski Przebieg, Dobra cena 🙂

Auto z 2011 roku zaimportowane na indywidualne zamówienie legitymuje się przebieg 100 000 tys. km. w pełni udokumentowanym.
Dodatkowo przed wydaniem samochodu, wykonaliśmy podstawowy serwis olejowy oraz standardowy przegląd techniczny.
Dzień po odbiorze klient wyruszył autem w ponad 1000 km podróż w poszukiwaniu majówkowego słońca 🤩